Szachy Carrousel Janod

J02745

Nowe

Janod

Oryginalne i przyciągające uwagę na długie godziny zabaw - szachy Carrousel od marki Janod. Szachy zapraszają do ciekawej zabawy nie tylko dzieci, ale również dorosłych, a to pozwala na umocnienie więzi rodzinnych. Bardzo dobre wykonanie zabawki sprawia, że każdemu przypadnie do gustu, a zabawa nią będzie czystą przyjemnością.  

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje już w magazynie


99,00 zł


Dodaj do listy życzeń

Opis

Wiek 6+
Typy zabawek Gry

Więcej informacji

Szachy Carrousel Janod

  • Szachy znanej i cenionej marki Janod to rozwijająca zabawa dla dwóch osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych.
  • W zestawie znajduje się plansza, wykonana z solidnego kartonu oraz drewniane elementy: 32 szachowe pionki – 16 żółtych i 16 niebieskich. W każdym zestawie znajduje się król, królowa, dwóch klaunów (gońce), dwa konie (skoczki), dwie wieże i 8 cyrkowych namiotów (pionki).
  • Zadanie polega na zablokowaniu króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do sytuacji znanej jako szach-mat. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
  • Gra w szachy rozwija pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną i zdolność koncentracji, a co za tym idzie wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności od najwcześniejszych momentów, jednocześnie bawiąc.
  • Zaprojektowane zostały we Francji.
  • Idealnie sprawdzą się jako prezent, ponieważ gra została zapakowana w estetyczne pudełko.
  • Gry rozbudzają wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie. To wspaniała rozrywka dla całej rodziny.
  • kategoria: gry
  • seria: Carrousel
  • indeks: J02745
  • producent: Janod
  • wiek: 6-12 lat
  • liczba elementów: 1 plansza + 32 pionki
  • materiał: karton, drewno
  • design: Francja
  • wymiary produktu: plansza 28 x 28 cm
  • waga produktu: 0,6 kg
  • wymiary opakowania: 25 x 5,5 x 25 cm
  • bezpieczeństwo i jakość: EN71-1; EN71-2, EN71-3; REACH

INSTRUKCJA
KOD PRODUCENTA: J02745
WIEK: 6-12 lat
LICZBA GRACZY: 2
ELEMENTY: 1 kartonowa plansza + 32 drewniane pionki
CZAS ROZGRYWKI: 45 minut

PRZYGOTOWANIE DO GRY
Rozłóż planszę tak, by w jej prawym dolnym rogu znajdowało się jasnoróżowe pole. Gracze wybierają dla siebie kolor figur. Każdy ma ich 16. Należy ustawić je na planszy symetrycznie, wg załączonego wzoru. Zaczyna gracz, który ma żółte pionki. 

ZASADY GRY
Każdy gracz wykonuje po jednym ruchu w swojej kolejce. Gra w szachy wymaga zapamiętania i przestrzegania wielu reguł, w tym dotyczących specjalnych sposobów poruszania się po planszy przez poszczególne figury. Ponadto: 
Żaden z pionków nie może stanąć na polu zajętym już przez inny pionek w tym samym kolorze.
Pionki w jednym kolorze mogą jednak stawać na polach zajętych przez pionki przeciwnika. Wówczas pionek przeciwnika zostaje „zbity” i usunięty z planszy. 
Pionki nie mogą przeskakiwać nad sobą, niezależnie od tego, czy są tego samego koloru, czy nie (z wyjątkiem Skoczka, tu: Konia). 
Wszystkie pionki mogą „zbijać” pionki przeciwników tak samo, jak się poruszają (z wyjątkiem Pionów, tu: Namiotów cyrkowych).

Ruchy Wieży: 
Wieża porusza się do przodu i w bok po linii prostej, o dowolną liczbę wolnych pól. 
Ruchy Gońca:
Goniec (tu: Klaun) porusza się po przekątnej, o dowolna liczbę wolnych pól. 
Ruchy Królowej:
Królowa to najpotężniejsza figura szachowa, która może łączyć ruchy Wieży i Gońca, a zatem poruszać się w dowolnym kierunku i o dowolną liczbę pól. 
Ruchy Króla: 
Król porusza się w dowolnym kierunku, podobnie jak Królowa, ale wyłącznie o jedno pole. Król nie może się jednak przesunąć na pozycję, w której byłby zagrożony „zbiciem”. Sytuacja, w której znajdzie się w takiej pozycji, to tzw. „szach”. Wówczas potencjalny atak na niego musi zostać natychmiast odparty, np. poprzez „zbicie” pionu, który mu zagraża, umieszczenie innego pionu pomiędzy Królem a danym pionem lub zmianę położenia samego Króla. Jeśli niemożliwe jest wykonanie żadnego z tych ruchów, dochodzi to tzw. „szach-mat” i gra się kończy. 
Królowie przeciwników nie mogą stać na sąsiadujących ze sobą polach. 
Ruchy Skoczka:
Skoczek (tu: Koń) ma specjalny sposób poruszania się – idzie o dwa pola do przodu i jedno w bok. Jako jedyny może przeskakiwać nad innymi pionkami.
Ruchy Pionów:
Piony (tu: Namioty cyrkowe) poruszają się wyłącznie o jedno pole do przodu, ale pionki przeciwników zbijać mogą wyłącznie po przekątnej. Przy pierwszym ruchu z wyjściowej pozycji mogą – opcjonalnie – przesunąć się o dwa pola. Pion jako jedyna figura szachowa nie może się poruszać do tyłu. 
Każdy Pion, który dotrze do ostatniego rzędu na planszy, może zostać promowany na inną figurę (z wyjątkiem Króla). Zazwyczaj zostaje on „minowany” drugą Królową, ale może się również stać Wieżą, Gońcem lub Skoczkiem.

CEL GRY

Celem gry jest uniemożliwienie bezpiecznego ruchu Królowi przeciwnika, czyli doprowadzenie do sytuacji znanej jako „szach-mat”. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.

30 inne produkty z kategorii

Opinie

© 2012-2017 GRUPA SILESIA ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl. All Rights Reserved.