Przewodnik zakupowy dla sklepów ErgoPoint.pl / ComfortPoint.pl / 4kidsPoint.pl

Aby skorzystać z pomocy kliknij na poniżej prezentowane tematy. Jeśli tutaj nie znajdziesz odpowiedzi zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.

Spis treści

  • Rejestracja w sklepie
  • Dostępność produktu
  • Czas realizacji i oczekiwania na zamówienie
  • Dokumenty zakupowe/księgowe
  • Zamówienie produktu
  • Płatność
  • Dostawa i koszty
  • Zmiany w zamówieniach
  • Anulowanie zamówienia
  • Status zamówienia
  • Lokalizacja przesyłki
  • Zwroty
  • Gwarancje
  • Reklamacje
  • Zwrot pieniędzy
  • Duplikat faktury

Rejestracja w sklepie

Celem rejestracji Klienta w sklepie jest obsługa realizacji zamówienia. Rejestracja następuje podczas składania zamówienia. By złożyć zamówienie wystarczy umieścić produkty w koszyku (przycisk "Dodaj do koszyka") i wypełnić formularz zamówienia (dane teleadresowe). Na podany adres e-mail prześlemy potwierdzenie zakupu wraz z linkiem pod którym można śledzić stan realizacji zamówienia, jak również obsługiwać zwroty produktów lub reklamacje.

Dostępność produktu

1.Wszystkie produkty w naszym sklepie w swoim opisie szczegółowym posiadają informację o czasie oczekiwania na dostawę. Termin dostawy podany jest w dniach roboczych. Termin dostawy to czas od zatwierdzenia zamówienia przez Sklep do fizycznego doręczenia zamówienia do Klienta.

2.Jeśli zamówienie złożone jest z kilku produktów to wysyłamy je w jednej przesyłce. Czas realizacji zamówienia w tym przypadku jest równy czasowi realizacji zamówienia produktu, na który oczekiwanie jest najdłuższe.

3.W przypadku płatności przelewem do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas oczekiwania aż kwota za zamówienie zostanie zaksięgowana na naszym rachunku bankowym.

4.Naszym priorytetem jest jak najszybsza obsługa Klienta. W wyjątkowej sytuacji, jeśli dany produkt jest niedostępny i wiąże się to z wydłużeniem czasu realizacji zamówienia, Klient zostanie o tym poinformowany oraz poproszony o podjęcie decyzji o tym, czy chce dalej realizować zamówienie.

Czas realizacji i oczekiwania na zamówienie

1.Wszystkie produkty w naszym sklepie w swoim opisie szczegółowym posiadają informację o czasie oczekiwania na dostawę. Termin dostawy podany jest w dniach roboczych.

2.Jeśli zamówienie złożone jest z kilku produktów to wysyłamy je w jednej przesyłce. Czas realizacji zamówienia w tym przypadku jest równy czasowi realizacji zamówienia produktu, na który oczekiwanie jest najdłuższe.

3.W przypadku płatności przelewem do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas oczekiwania aż kwota za zamówienie zostanie zaksięgowana na naszym rachunku bankowym.

4.Realizacja zamówienia:

  • Zamówienie z wybraną opcją płatności przy odbiorze lub płatności przelewem elektronicznym (tzw. szybki przelew) zostaje realizowane niezwłocznie po jego otrzymaniu przez Sklep i pozytywnej weryfikacji. Klient jest informowany o przyjęciu zamówienia i rozpoczęciu jego realizacji na stronie kończącej składanie zamówienia, jak również potwierdzeniem przesyłanym na podany adres e-mail.
  • Zamówienie z wybraną opcją płatności za pomocą karty kredytowej lub przelewem tradycyjnym zaczyna się realizować niezwłocznie po pozytywnej weryfikacji, a następnie po wpływie przelewu na nasz rachunek bankowy/rachunek operatora szybkich przelewów.

5.Realizujemy zamówienia pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u naszych dostawców. W sytuacji gdy część zamówionego towaru nie jest dostępna, Klient jest o tym informowany i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia (realizacja częściowa lub anulowanie zamówienia i zwrot wpłaconych środków).

6.W sytuacji, gdy zamówiony towar jest niedostępny (posiada status niedostępny) nie ma możliwości złożenia zamówienia. Klient może w takim przypadku podać swój adres e-mail w okienku pod nazwą produktu celem otrzymania informacji o dostępności produktu.

7.Produkty, które objęte są wyprzedażą są oznaczone "Wyprzedaż" w opisie produkty. Zawsze jedynie ograniczona pula produktów jest objęta wyprzedażą. Zamówienia są realizowane zgodnie z kolejnością zgłoszeń do wyczerpania zapasów.

8.Zamówienia Klientów przesyłamy za pomocą kuriera i Poczty Polskiej. Czas oczekiwania przez Klienta na przesyłkę kurierską od nadania z naszego magazynu wynosi maksymalnie 1-2 dni robocze (przesyłki kurierskie wysyłamy w dni robocze ok godz. 15, zatem zamówienie złożone i opłacone do godziny 12-13.00 w 90% przypadkach zostanie wysłane tego samego dnia). Czas oczekiwania na przesyłkę pocztową to 2-3 dni.

9.Całkowity czas realizacji zamówienia jest określony w opisie produktu jako czas dostawy.

Dokumenty zakupowe/księgowe

1.Do każdego zamówienia wystawiamy fakturę VAT (w momencie skompletowania zamówienia i jego przygotowania do wysyłki). Fakturę VAT w oryginale dołączamy do przesyłki. W przypadku błędu na fakturze należy niezwłocznie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (e-mail: info@ergopoint.pl; tel. 663361914).

2.Poniżej przedstawiamy sposób postępowania w przypadku różnego rodzaju błędów na fakturze:

  • Błędy niewielkie dotyczące nabywcy jak błędny NIP, adres, nazwa nabywcy korygujemy za pomocą noty korygującej. W sytuacji zidentyfikowania takiego rodzaju błędu prosimy o niezwłoczne przesłanie do nas noty korygującej – zostanie ona przez nas zatwierdzona i odesłana na adres nabywcy.
  • Błędy na fakturze dotyczące produktu (cena, ilość, nazwa itp.) powodują konieczność przesłania do nas ksero faktury wraz z opisem błędu (do BOK na numer faxu 32 720 69 86 lub też adres e-mail info@ergopoint.pl). Po otrzymaniu ksero faktury wystawimy Fakturę Korygującą, którą niezwłocznie odeślemy.
  • Błędy na fakturze dotyczące nabywcy (dane w całości nieprawidłowe) powodują konieczność przesłania do nas ksero faktury wraz z opisem błędu (do BOK na numer faxu 32 720 69 86 lub też adres e-mail info@ergopoint.pl) z prośbą o wymianę faktury na fakturę poprawną. Po otrzymaniu ksero niezwłocznie odeślemy poprawną fakturę.

**Uwaga: **zgłoszenie błędu i zmiana danych na fakturze jest możliwa wyłącznie w ciągu 7 dni od momentu odebrania towaru.

3.Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej jako potwierdzenie zakupu również otrzymują od nas fakturę VAT (jest to w takiej sytuacji zwykła faktura, w której nie trzeba podawać numeru NIP). Otrzymanie faktury VAT na osobę fizyczną (na kupującego, który nie prowadzi działalności gospodarczej) do niczego nie zobowiązuje i nie ma żadnego skutku np. podatkowego, tzn. jest równoważne z otrzymaniem zwykłego paragonu fiskalnego.

4.Jeśli kupujący nie podał danych do faktury, w takim przypadku, jako nabywca na fakturze podane są dane kupującego, takie jakie podał składając zamówienie w celu jego realizacji.

Składanie zamówień

1.Sklep ErgoPoint.pl / ComfortPoint / 4kidsPoint.pl umożliwia składanie zamówień trzema drogami:

  • poprzez stronę www (opcję tę zdecydowanie polecamy ze względu na największą szybkość realizacji składanych w ten sposób zamówień),
  • telefonicznie,
  • e-mailowo.

2.Zamówienie poprzez stronę www.ergopoint.pl / www.comfortpoint.pl / www.4kidspoint.pl. Aby złożyć zamówienie należy:

  • Znaleźć produkt poprzez menu górne (klikając na poszczególne kategorie produktów) lub poprzez wyszukiwarkę na środku strony. Wybrany produkt należy dodać do koszyka klikając na znajdujący się przy nim przycisk "Dodaj do koszyka".
  • Można przejrzeć swój koszyk (zielone pole po lewej stronie sklepu lub też u góry strony z napisem "Koszyk").
  • Można modyfikować ilość produktów w koszyku, usuwać je, przeliczać wartość koszyka.
  • Z poziomu koszyka można kontynuować zakupy lub przejść już do kasy (przycisk "Dalej").

2.1.Zrealizowanie zamówienia wymaga:

  • zarejestrowania konta klienta (uzupełnienie danych i naciśnięcie na przycisk "Zapisz") lub zalogowania się do wcześniej utworzonego konta klienta (uzupełnienie danych i naciśnięcie na przycisk "Zaloguj"),
  • wyboru metody płatności i przesyłki,
  • na końcu należy potwierdzić wypełnione w zamówieniu dane i złożyć zamówienie klikając na przycisk "Kupuję z obowiązkiem zapłaty".

2.2.Potwierdzenie zamówienia:

  • na wskazany podczas rejestracji e-mail wysyłamy każdorazowo potwierdzenie złożenia zamówienia oraz informację o oczekiwaniu zamówienia na weryfikację przez Biuro Obsługi Klienta Sklepu. W przypadku braku potwierdzającego e-maila w ciągu 1 godziny od złożenia zamówienia prosimy sprawdzić w swoim programie pocztowym folder przeznaczony na spam. Jeśli tam również nie ma potwierdzenia prosimy o kontakt z BOK.

2.3.Rozpoczęcie realizacji zamówienia

  • Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów lub usług ze Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty, o którym mowa powyżej. Wymagana jest weryfikacja zamówienia przez Sklep. W przypadku zamówień z formą płatności "przy odbiorze" składanych z nowoutworzonego Konta Klienta, Klient otrzymuje e-maila z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia. Sklep ma prawo zwrócić się do Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia również w przypadku innych zamówień.
  • pozytywna weryfikacja zamówienia oznacza jego przyjęcie przez Sklep do realizacji, o czym są Państwo informowani kolejnym e-mailem,
  • informujemy e-mailem o każdym statusie zamówienia (zamówienie złożone, zamówienie zweryfikowane, oczekiwanie na przelew, płatność wpłynęła na nasze konto, zamówienie wysłane). Dzięki opcji monitorowania zamówienia można sprawdzić każde zamówienie samodzielnie klikając na link w przesyłanych przez nasz Sklep mailach (link jest ukryty pod napisem "Monitorowanie zakupów").

3.Zamówienie telefoniczne. Aby złożyć zamówienie należy:

  • Zadzwonić na numer 327206996 lub 575-361-914 (połączenie za min. wg stawek operatora - nasz Sklep nie pobiera opłat za połączenie) i połączyć się z pracownikiem Biura Obsługi Klienta.
  • Podać informacje dotyczące zamówienia takie jak: produkty, które chcesz zamówić, sposób płatności oraz wysyłki, adres dostawy oraz adres e-mail. Konsultant BOK wprowadzi zamówienie do naszego systemu, a następnie otrzymasz e-mail potwierdzający rozpoczęcie realizacji zamówienia (będzie w nim link, dzięki któremu można śledzić stan realizacji zamówienia).

4.Zamówienie mailowe. Aby złożyć zamówienie należy:

  • wysłać e-maila na adres info@ergopoint.pl, z danymi do zamówienia: nazwa produktu, ilości, forma płatności (przedpłata, pobranie), sposób wysyłki (kurier, Poczta Polska, odbiór osobisty), adres dostawy, numer telefonu oraz dane do faktury (jeśli dotyczy). Następnie do 2 godzin otrzymasz e-mail potwierdzający rozpoczęcie realizacji zamówienia (będzie w nim link, dzięki któremu można śledzić stan realizacji zamówienia).

5.Potwierdzenie zamówienia/weryfikacja nabywcy

W trosce o bezpieczeństwo nabywcy oraz sprawną realizację zamówień po złożeniu zamówienia możemy wysłać do Ciebie e-mail z prośbą o potwierdzenie złożenia zamówienia. Będzie on w Twojej skrzynce e-mail do 10 minut od złożenia zamówienia. Klikając w link w mailu potwierdzasz złożenie zamówienia, co umożliwia nam przystąpienie do jego realizacji.

Płatność

1.Możesz wybrać jeden z poniższych sposobów realizacji płatności:

1.1.Przelewem

  • szybkim przelewem za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 (obsługiwane są banki Inteligo, mBank, BZ WBK, BPH, ING, KB24, Plus Bank, Lukas Bank, Pekao, BGŻ, Millenium, PKO BP, MultiBank, BOŚ, Citi Handlowy, Nordea, Deutsche Bank, Fortis, Euro Bank, Raiffeisen, SGB, Alior, Bank Pocztowy, GetIn, Volkswagen Bank, Polbank, FM Bank, MeritumBank, Bank HSBC, PayPal, Moneybookers oraz karty kredytowe i debetowe). Weryfikacja płatności zwyczajowo trwa do 24 godzin (w przypadku 99% transakcji do kilku minut). W naszym imieniu obsługą płatności elektronicznych zajmuje się firma DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, która występuje jako pobierający opłatę (np. na wyciągu bankowym lub rejestrze transakcji dokonanych kartą). W przypadku pytań lub problemów z realizacją płatności poprzez powyższe kanały prosimy o kontakt z firmą DialCom24 Sp. z o.o. pod numerem telefonu 0-801 00 33 24, +48 61 867 92 53 lub fax +48 61 642 90 30 lub adresem e-mail: serwis@przelewy24.pl.
  • tradycyjnym przelewem na konto Sklepu (numer rachunku bankowego znajduje się w e-mail, który otrzymasz wraz z pozytywną weryfikacją zamówienia przez Konsultanta BOK). Zamówienie jest realizowane po zaksięgowaniu pieniędzy na naszym koncie. Weryfikacja płatności zwyczajowo trwa do 3 dni roboczych.

1.2.Kartą kredytową/debetową

  • za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 (podsystem Polcard). Weryfikacja płatności zwyczajowo trwa do 24h.

1.3.Gotówką

  • przy odbiorze towaru od kuriera/Poczty Polskiej.

Dostawa i koszty

1.Wszystkie przesyłki realizujemy za pomocą firm kurierskich DPD/UPS/GLS/DHL/Siódemka/K-EX lub Poczta Polska. Klient podczas realizacji zakupów ma możliwość wyboru sposobu przesłania przesyłki.

2.Informowanie o przesyłce

  • Zamówienie jest wysyłane na adres podany w formularzu danych osobowych jako adres dostawy. Przy każdym nowym zamówieniu adres ten można modyfikować.
  • O szczegółach doręczenia (godzina i numer nadania) poinformujemy w mailu wysyłanym w momencie przekazania paczki firmie kurierskiej/Poczcie Polskiej.
  • Czas dostawy zamówienia jest podany w opisie produktu i obejmuje czas potrzebny na jej skompletowanie i czas potrzebny kurierowi/Poczcie Polskiej na jej dostarczenie.

3.Koszt dostawy

  • Koszt dostawy jest doliczany do ceny wybranych przez Państwa towarów w koszyku. Suma tych kwot to ostateczna cena do zapłaty za zamówienie. W podsumowaniu koszyka podawany jest domyślnie najniższy koszt dostawy zamówienia (Paczkomaty Inpost), a weryfikacja (zatwierdzenie lub zmiana) tego kosztu następuje po wyborze przez Klienta sposobu dostawy.
  • WYSYŁKA GRATIS Zamówienia w kwocie powyżej 350 zł brutto i opłacone przedpłatą wysyłane są do Klienta na koszt sklepu ErgoPoint.pl / ComfortPoint.pl. (nie dotyczy mat pod krzesła i innych produktów ponadgabarytowych lub ponad 30 kg).
  • WYSYŁKA GRATIS Zamówienia w kwocie powyżej 200 zł brutto i opłacone przedpłatą wysyłane są do Klienta na koszt sklepu 4kidsPoint.pl. (nie dotyczy mebli i innych produktów ponadgabarytowych lub ponad 30 kg).
  • Dla zamówień poniżej wartości uprawniających do wysyłki gratis: dla przesyłek o wadze 0,01 -20 kg koszt wysyłki to 11,00 zł (Poczta Polska przesyłka kurierska) lub 9 zł (Paczkomaty Inpost).
  • Dla przesyłek o wadze 0,01 - 30 kg koszt wysyłki to 12,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 30 - 40 kg koszt wysyłki to 29,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 40 - 50 kg koszt wysyłki to 39,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 50 - 60 kg koszt wysyłki to 49,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 60 - 70 kg koszt wysyłki to 59,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 70 - 80 kg koszt wysyłki to 69,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Dla przesyłek o wadze 80 - 100 kg koszt wysyłki to 89,00 zł (przesyłka kurierska przedpłata).
  • Cena przesyłek może się różnić od podanych wyżej w przypadku przesyłek o niestandardowych gabarytach. Cena taka jest podana każdorazowo w opisie produktu.
  • Do cen przesyłki należy doliczyć 5 zł w przypadku wyboru opcji płatności za pobraniem kurier (koszt przesyłki za pobraniem do 30 kg wagi to 16,00 zł) lub 5 zł w przypadku wyboru opcji płatności za pobraniem Pocztą Polską (Poczta Polska przesyłka kurierska pobraniowa do 20 kg to koszt 15,00 zł).
  • Odbiór osobisty jest możliwy po uprzednim uzgodnieniu z Biurem Obsługi Klienta. W przypadku odbioru osobistego koszt dostawy to 0 zł.
  • Cena przesyłek może się różnić od podanych wyżej w przypadku przesyłek o niestandardowych gabarytach. Cena taka jest podana każdorazowo w opisie produktu.

Zmiany w zamówieniach

  • Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania zamówienia do wysyłki. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem adresu e-mail info@ergopoint.pl, rozmowę z operatorem poprzez komunikator Skype lub GG umieszczony na stronach www Sklepu lub telefonicznie pod numerem 575-361-914.
  • Zmiany zlecane w inny sposób niż za pośrednictwem powyższych kanałów komunikacji formularza kontaktu będą wprowadzane wyłącznie po zweryfikowaniu Klienta jako właściciela konta.
  • Aktualny status zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do swojego konta w naszym Sklepie.
  • Uwaga: w przypadku zmiany zamówienia czas realizacji zamówienia może zostać wydłużony o czas przygotowania do wysyłki nowego produktu.

Anulowanie zamówienia

  • Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania zamówienia do wysyłki. Aktualny status Twojego zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się do konta Klienta w naszym Sklepie lub klikając na link umieszczony w mailu wysyłanym przez nas (potwierdzenie wpłynięcia zamówienia). Jeśli zapłata za zamówienie nie została dokonana zamówienie można anulować samodzielnie (bezpośrednio z konta). W szczegółach zamówienia, w polu forma płatności należy wybrać usuń (jeśli nie dokonywaliśmy płatności i status płatności to "niezaksięgowane"). Po usunięciu płatności pojawi się przycisk 'anuluj zamówienie', który należy kliknąć. Komunikat potwierdzenia anulowania zamówienia pojawi się na stronie.
  • Jeśli płatności dokonano i opcja usunięcia płatności i anulowania zamówienia jest niedostępna należy przesłać informację na: info@ergopoint.pl. Należy podać numer zamówienia oraz informację o chęci anulowania. Potwierdzenie anulowania zamówienia wyślemy e-mailem na adres wskazany przy rejestracji. /składaniu zamówienia. Status zamówienia zmieni się na: anulowano.
  • W celu anulowania zamówienia można się również kontaktować telefonicznie z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 327206996 lub 575-361-914, w godzina 9.00-17.00.

Status zamówienia

  • Stan realizacji zamówienia można na bieżąco sprawdzać poprzez konto Klienta. Po zalogowaniu się do konta Klienta prosimy o kliknięcie w menu bocznym pozycji "Moje zamówienia".
  • Adres strony szczegółów zamówienia został także podany w e-mailu z prośbą o potwierdzenie złożenia zamówienia.

Lokalizacja przesyłki

  • Ustalenie lokalizacji przesyłki jest możliwe przy wysyłce kurierem/Pocztą Polską. Przy wybraniu takiej formy wysyłki, w potwierdzeniu wysyłamy numer listu przewozowego. Aktualne informacje o tym, gdzie w danej chwili znajduje się paczka sprawdzić można na stronie internetowej firmy kurierskiej/Poczty Polskiej (dane takie są podane w e-mailu z potwierdzeniem nadania przesyłki). Konieczne jest wpisanie w numeru przesyłki. Każdy Klient powiadamiany jest e-mailem o przekazaniu przesyłki kurierowi/Poczcie Polskiej.

Zwroty

  • Zgodnie z Ustawą prawo konsumenckie Konsument, dokonujący zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może dokonać zwrotu zakupionych towarów bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. W naszym sklepie możesz zwrócić Towar w terminie 30 dni.
  • W Regulaminie sprawdzisz, w jakich przypadkach zwrot towarów jest wyłączony.
  • Razem z towarem prosimy przesłać dowód zakupu zapłaty lub inny dowód nabycia towaru w Sklepie.
  • Zwrot towaru prosimy realizować na adres: GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon, ul. Brody 79, 43-450 Ustroń, z dopiskiem: "Zwrot".

WAŻNE:

- Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.

- Równowartość towaru wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie zwrócona niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, nie później jednak niż w terminie 14 dni.

- Koszt odesłania towaru przez Klienta nie podlega zwrotowi.

Gwarancje

1.Produkty mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas / zakres udzielenia gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach Sklepu lub też w zakładce Gwarancja (stopka strony internetowej Sklepu). W druku gwarancji wystawionej przez gwaranta opisane są szczegółowe warunki realizacji gwarancji. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów (adresy tychże znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów).

1.1.Sklep wydaje Klientowi wraz z rzeczą sprzedaną oświadczenie gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (dokument gwarancyjny), które otrzymał od Gwaranta. Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki Gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne obejmuje informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności nazwę i adres Gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady, a także stwierdzenie, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

2.Sklep odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.

3.Sklep ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego (i kolejnych) za wady (rękojmia). Sklep odpowiada z tytułu rękojmi za wady jedynie w przypadku stwierdzenia wady przed upływem dwóch lat od wydania towaru Klientowi (art. 568 § 1 Kodeksu cywilnego).

4.Reklamacje z tytułu rękojmi można złożyć w formie elektronicznej (na adres e-mail info@ergopoint.pl) lub w formie pisemnej na adres Sklepu podany w nagłówku Regulaminu, na koszt Sklepu (najtańsza metoda dostawy).

5.Jeżeli wada fizyczna w przypadku umowy z Konsumentem, została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, to przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.

6.Konsument, jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta dokona wymiany wadliwej rzeczy na wolną od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie stosuje się, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sklep albo Sklep nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.

6.1.Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

6.2.Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

6.3.Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

6.4.Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

6.5.Koszt wymiany lub naprawy ponosi Sklep.

7.Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, ma obowiązek na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sklepowi w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sklep Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

8.Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:

a) oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, b) oświadczenia o odstąpieniu od umowy, c) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, d) żądania usunięcia wady, w przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

9.Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od chwili wydania rzeczy Konsumentowi (jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku).

10.Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi (jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi).

11.Sklep nie wymaga od Kupującego złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.

Reklamacje

1.Wszystkie towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i posiadają gwarancję jakości producenta oraz wymagane przez polskie prawo atesty. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy (towary) wolne od wad.

2.Sklep jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Wobec klienta który nabywa towar z związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Sklep odpowiada na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

3.Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres info@ergopoint.pl (prosimy podać imię, nazwisko, adres, numer zamówienia, opis wady lub skorzystać z formularza reklamacji dostępnego tutaj) lub telefonicznie na numer telefonu: 327206996. Jeśli zakupiony towar ma wady prosimy o informację mailową oraz przesłanie wadliwego towaru na adres Sklepu lub serwisu producenta towaru – zależnie od wybranej przez klienta formy reklamacji. Sklep nie przyjmuje jednak żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Do reklamowanej przesyłki można dołączyć fakturę lub dowód zapłaty (lub inny dowód zakupu) wraz z opisem wad towaru.

4.Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Sklep poinformuje Klienta o przyczynach dłuższego terminu rozpatrzenia reklamacji oraz kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

5.Sklep nie jest producentem towarów. Sklep informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie.

6.W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru), Klient ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Od umowy kupujący nie może jednak odstąpić, jeśli niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. W razie odstąpienia przez Klienta od umowy Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary – według wyboru Klienta. Gdy reklamacja zostaje uznana i wiąże się to z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep. Zgodnie z prawem Klient może złożyć reklamację w ciągu 2 lat od daty zakupu.

Zwrot pieniędzy

1.Zwrot pieniędzy wynikający z rezygnacji z zakupu lub reklamacji zostanie dokonany w następujący sposób:

  • jeśli zamówienie było opłacone kartą kredytową zwrot nastąpi bezpośredni na konto karty,
  • jeśli zamówienie opłacone było przelewem on-line zwrot nastąpi bezpośrednio na konto, z którego otrzymaliśmy przelew,
  • w przypadku gdy zamówienie opłacone było przelewem tradycyjnym lub za pobraniem zwrot pieniędzy pojawi się przy Twoim profilu zakupowym w naszym systemie jako nadpłata, z której będziesz mógł opłacić bieżące lub przyszłe zakupy lub też złożyć dyspozycję zwrotu środków pieniężnych przelewem bankowym. Zwrot środków możemy również zrealizować bezpośrednio na rachunek bankowy Klienta.

WAŻNE: Nie dokonujemy zwrotu nadpłat za pośrednictwem poczty. Dyspozycja zwrotu nadpłaty na konto bankowe nastąpi po otrzymaniu przez nas e-maila z taką dyspozycją.

Duplikat faktury

1.Aby otrzymać duplikat faktury VAT prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres info@ergopoint.pl z numerem zamówienia. Duplikat zostanie wysłany na adres odbiorcy za pośrednictwem Poczty Polskiej.


© 2012-2017 GRUPA SILESIA ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl. All Rights Reserved.