Regulamin zakupów Sklepu internetowego ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl, Durable.cieszyn.pl, ErgoSafe.pl (Warunki Świadczenia Usługi).

Regulamin zakupów obowiązujący od 01.07.2016 r.

Sklep internetowy (Sprzedający) ErgoPoint.pl (działający pod adresem www.ergopoint.pl), ComfortPoint.pl(działający pod adresem www.comfortpoint.pl), 4kidsPoint.pl (działający pod adresem www.4kidspoint.pl), Durable.cieszyn.pl (działający pod adresem www.durable.cieszyn.pl), ErgoSafe.pl (działający pod adresem www.ergosafe.pl),prowadzony jest przez: GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon, z siedzibą w Ustroniu (kod pocztowy 43-450), ul. Brody 79, posiadającą NIP 5482585928, REGON 242993315. Podmiot wpisany do rejestru prowadzonego przez Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=e88fa479-5788-409b-a21a-0decabf69b18

Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.

  • Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sklepem, w tym również zmieniających zapisy poniższego Regulaminu. Negocjacje winny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon, z siedzibą w Ustroniu, kod pocztowy 43-450, ul. Brody 79).
  • W przypadku rezygnacji przez Kupującego z opcji zawarcia zawarcia umowy na drodze negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.

Niniejszy regulamin, określa m.in. rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną przez firmę GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon oraz zasady korzystania z serwisu internetowego www.ergopoint.pl, www.comfortpoint.pl, www.4kidspoint.pl, www.durable.cieszyn.pl, www.ergosafe.pl. Regulamin określa również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

Spis treści

Pojęcia

Przyjmowanie i realizacja zamówień

Ceny towarów

Dostawa

Czas realizacji zamówienia

Formy płatności

Rozpoczęcie realizacji zamówienia

Reklamacje

Prawo odstąpienia od umowy

Zwrot należności Klientom. Nadpłaty

Gwarancja / rękojmia

Dane osobowe

Postanowienia końcowe

Pojęcia

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

1.Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.

1.1.Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.Konto Klienta - baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje klienta dotyczące wybranych funkcjonalności sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień.

3.Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

4.Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl, Durable.cieszyn.pl, ErgoSafe.pl.

5.Sklep - sklep internetowy działający pod adresem www.ergopoint.pl, www.comfortpoint.pl, www.4kidsPoint.pl, www.durable.cieszyn.pl, www.ergosafe.pl sprzedający towary za pośrednictwem Internetu, prowadzony przez Aleksandrę Bałon GRUPA SILESIA.

6.Towar – produkty prezentowane w Sklepie.

7.Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sklepem a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.

8.Ustawy: ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.); Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.

9.Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru oraz sposób dostawy, stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

10.Przelew tradycyjny - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe lub stacjonarne lub na poczcie.

11.Przelew elektroniczny - płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za pośrednictwem systemu Przelewy24 lub innych systemów płatności on-line.

12.Adres reklamacyjny: GRUPA SILESIA A. Bałon, ul. Brody 79, 43-450 Ustroń

13.Dane kontaktowe/reklamacyjne Grupa Silesia A. Bałon: Tel. kom. +48 575 361 914 Tel. 32 720 69 96 Fax 32 720 69 86 E-mail: info@ergopoint.pl Adres: 43-450 Ustroń, ul. A. Brody 79.

14.Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów, znajdujące się pod adresem: dla Sklepu ErgoPoint.pl https://ergopoint.pl/content/9-dostawa, dla Sklepu ComfortPoint.pl https://comfortpoint.pl/artykuly/9-dostawa, dla Sklepu 4kidsPoint.pl https://4kidspoint.pl/content/9-dostawa, dla sklepu Durable.cieszyn.pl https://durable.cieszyn.pl/content/27-dostawa-i-koszty, dla sklepu ErgoSafe.pl http://ergosafe.pl/content/9-dostawa.

15.Dostawa – rodzaj usługi przewozowej (realizowanej przez sprecyzowanego przewoźnika przy danym koszcie) wymieniony w Cenniku dostaw.

16.Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późn. zm. oraz innymi przepisami prawa.

17.Adres pocztowy to imię i nazwisko lub nazwa instytucji wraz z określeniem położenia w danej miejscowości (w tym m.in. ulica, numer budynku/nieruchomości, numer lokalu), kod pocztowy oraz miejscowość.

18.Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy wskazany w zamówieniu przez Klienta lub tez punkt odbioru.

19.Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący (lub upoważniona osoba) obejmie rzecz w posiadanie.

20.Płatność - sposób dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniony pod adresem: dla Sklepu ErgoPoint.pl https://ergopoint.pl/content/8-platnosci, dla Sklepu ComfortPoint.pl https://comfortpoint.pl/artykuly/8-platnosci, dla Sklepu 4kidsPoint.pl https://4kidspoint.pl/content/8-platnosci, dla sklepu Durable.cieszyn.pl https://durable.cieszyn.pl/content/26-platnosci, dla sklepu ErgoSafe.pl http://ergosafe.pl/content/8-platnosci.

21.Karta produktu – to podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym towarze/usłudze.

22.Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

Przyjmowanie i realizacja zamówień

1.Sklep prowadzi sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o towarach i usługach Sklep zamieszcza na stronie www.ergopoint.pl, www.comfortpoint.pl, www.4kidspoint.pl, www.durable.cieszyn.pl, www.ergosafe.pl.

1.1.Do korzystania ze Sklepu niezbędny jest komputer lub urządzenie mobilne spełniające minimalne wymagania (procesor min. 200MHz, 64MB RAM, karta graficzna obsługującą rozdzielczość 800x600 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych - Chrome, Internet Explorer w wersji wyższej niż 7.0, Mozilla Firefox, Opera, dodatkowo klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.

2.Klientem Sklepu może być osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. Sklep zastrzega sobie możliwość ograniczenia w realizacji zamówień do osób, które ukończyły wiek 18 lat.

3.Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez strony internetowe www.ergopoint.pl, www.comfortpoint.pl, www.4kidspoint.pl, www.durable.cieszyn.pl, www.ergosafe.pl 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Zamówienia telefoniczne (nr tel. 32 720 69 96) lub zamówienia mailowe (bok@4kidspoint.pl) są przyjmowane w godzinach 8-16.00 od poniedziałku do piątku.

3.1.Sklep nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość. Klient poniesie koszty komunikacji w wysokości wynikającej z umowy z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę, umożliwiającą porozumiewanie na odległość.

4.Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów lub usług ze Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty, o którym mowa powyżej. Wymagana jest weryfikacja zamówienia przez Sklep (zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą pozytywnej weryfikacji zamówienia, oznaczającego jego przyjęcie przez Sklep, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia). W przypadku zamówień z formą płatności "przy odbiorze" składanych z nowoutworzonego Konta Klienta, Klient otrzymuje e-maila z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia. Sklep ma prawo zwrócić się do Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia również w przypadku innych zamówień.

5.Wszystkie produkty oferowane w sklepie ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl, Durable.cieszyn.pl, ErgoSafe.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, a także zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

6.Realizacja zamówienia:

a) W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać:

  • wyboru zamawianych towarów lub usług,
  • wyboru sposobu dostawy oraz adresu dostawy (miejsca wydania rzeczy) i adresu, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
  • wyboru sposobu płatności,
  • złożenia w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję z obowiązkiem zapłaty”.

b) Zamówienie płatne przy odbiorze zostaje realizowane natychmiast po jego otrzymaniu i weryfikacji przez Sklep oraz potwierdzeniu przez Klienta. Klient jest informowany o przyjęciu zamówienia i rozpoczęciu jego realizacji na podany adres e-mail.

c) Zamówienie płatne za pomocą karty kredytowej/debetowej, przelewem, płatnościami elektronicznymi zaczyna się realizować w chwili pozytywnej weryfikacji i następnie zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sklepu lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego o wartości zamówienia. Klient jest informowany o weryfikacji zamówienia, przyjęciu zamówienia i rozpoczęciu jego realizacji na podany e-mail. Zamówienie płatne przy pomocy płatności ratalnej jest realizowane niezwłocznie po akceptacji wniosku kredytowego przez kredytodawcę i pozytywnej weryfikacji zamówienia przez Sklep.

d) Maksymalna liczba identycznych towarów objętych jednym zamówieniem nie może przekraczać 7 sztuk. Zamówienie większej liczby sztuk wymaga kontaktu z Biurem Obsługi Klienta ErgoPoint.pl / ComfortPoint.pl / 4kidsPoint.pl / Durable.cieszyn.pl / ErgoSafe.pl pod numerem telefonu +48 32 720 69 96 lub adresem e-mail info@ergopoint.pl i potwierdzenia chęci złożenia takiego zamówienia.

e) W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn uniemożliwiających realizację zamówienia w czasie przewidzianym w tym zamówieniu (np. opóźnienie dostaw przez dostawców Sklepu), Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma następujące możliwości:

e.1) częściowa realizacja - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów, Sklep zgodnie z dyspozycją Klienta:

e.1.1) zostaje zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia na towary niedostępne, e.1.2)lub zrealizuje zamówienie w terminie w terminie późniejszym.

e.2) anulowanie całości zamówienia - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zwolnienie Sklepu z obowiązku realizacji zamówienia. Jeśli Klient dokonał zapłaty za towar - Sklep zwróci należność w ciągu 7 (siedmiu) dni roboczych od anulowania części lub całości zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w dziale Zwrot należności Klientom. Nadpłaty.

f) Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu lub u jego dostawców.

7.Do każdego zamówienia wystawiana zostaje faktura VAT. Faktury VAT wystawiane są w momencie, gdy zamówienie jest skompletowane i przygotowane do wysyłki.

8.Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania zamówienia do wysyłki. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem adresu e-mail info@ergopoint.pl, rozmowę telefoniczną pod numerem 32 720 69 96. Zmiany w zamówieniu dotyczące: adresu Klienta, adresu dostawy oraz zawierające polecenia zwrotu należności będą przyjmowane tylko poprzez komunikację e-mail.

9.Klient składający zamówienie w Sklepie wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie sklepu ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl, Durable.cieszyn.pl, ErgoSafe.pl oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Klient ma prawo do wglądu do swoich danych a także ich poprawiania, aktualizacji lub usunięcia.

10.Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. "O ochronie danych osobowych" (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Więcej informacji o ochronie danych osobowych dostępne jest w punkcie Polityka prywatności/cookies.

11.Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.

Ceny towarów

1.Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu:

a) podawane są w złotych polskich,

b) podawane są w cenach netto i brutto (z podatkiem VAT),

c) nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych,

d) nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy (koszt dostawy określony jest w Cenniku Dostaw),

e) obowiązują do czasu wyczerpania zapasów magazynowych.

2.Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia i do czasu wyczerpania stanów magazynowych (zgodnie z pkt. 4 Przyjmowanie i realizacja zamówień).

3.Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

4.Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.

5.Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach towarów proporcjonalnie do ich wartości. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy dostępna jest w sekcji Dostawa i koszty.

6.Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową (suma ceny zakupu towarów powiększona o koszty transportu oraz ewentualnie o koszty innych świadczeń, które nabędzie Kupujący wraz z towarem).

Dostawa

1.Dostawa Towarów (miejsce wydania rzeczy) jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Wysyłka towaru poza teren kraju wymaga kontaktu z Biurem Obsługi Klienta (tel. 32-720-69-96).

2.Przesyłki wysyłamy za pomocą: kurier DPD lub Poczta Polska lub Paczkomaty Inpost. Koszt dostawy doliczany jest do zamówienia zgodnie z Cennikiem Dostawy.

3.Szczegółowe informacje dotyczące kosztów dostawy przedstawione są w zakładce Dostawa i koszty w nagłówku i stopce strony internetowej sklepu). Wysyłka zamówień o wartości powyżej 350 zł brutto odbywa się na koszt Sklepu ErgoPoint.pl / ComfortPoint.pl (Wysyłka Gratis). Wysyłka zamówień o wartości powyżej 200 zł brutto odbywa się na koszt Sklepu 4kidsPoint.pl (Wysyłka Gratis). Jeśli Klient zwróci element zamówienia objętego darmową dostawą i wiąże się to ze zmianą wartości całkowitej zamówienia na wartość niższą niż 350 zł (dla sklepów ErgoPoint.pl / ComfortPoint.pl) lub 200 zł (dla sklepu 4kidsPoint.pl) Sklep może potrącić z kwoty zwrotu kwotę wartości transportu, którą Klient poniósłby dla zamówienia poniżej 350 zł). W przypadku sklepu Durable.cieszyn.pl wysyłka zamówień o wartości powyżej 99 zł brutto odbywa się na koszt Sklepu (jeśli Klient zwróci element zamówienia objętego darmową dostawą i wiąże się to ze zmianą wartości całkowitej zamówienia na wartość niższą niż 99 zł Sklep może potrącić z kwoty zwrotu kwotę wartości transportu, którą Klient poniósłby dla zamówienia poniżej 99 zł).

4.Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie potwierdzenia Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia lub faktury VAT.

5.Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera lub pracownika poczty, sporządzić protokół szkody. Protokół szkody przesłany do Sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie.

Czas realizacji zamówienia

1.Przy każdym towarze na karcie produktu podany jest czas realizacji zamówienia. Jest to czas od momentu przyjęcia (pozytywna weryfikacja) zamówienia przez Sklep do chwili dostawy towarów do miejsca wydania rzeczy. Podany czas uwzględnia wyłącznie dni robocze. Gdy zamawiane towary mają różny czas realizacji, zamówienie wysyłane jest po skompletowaniu całości, tzn. po upływie czasu najdłuższego z podanych.

2.W ramach czasu realizacji zamówienia wyróżnia się czas realizacji zamówienia przez Sklep (czas wysyłki) oraz przewidywany czas dostawy: Kurier DPD lub Poczta Polska, przewidywany czas dostawy 1-2 dzień roboczy lub 2-3 dni w przypadku Poczty Polskiej / Paczkomaty Inpost. Na karcie produktu prezentowana jest suma czasu potrzebnego na wysyłkę oraz dostawę produktów.

3.W przypadku wybranych towarów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy.

Formy płatności. Rozpoczęcie realizacji zamówienia

1.Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:

a) płatność przy odbiorze. Realizacja zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po jego otrzymaniu, weryfikacji i potwierdzeniu przez Sklep oraz potwierdzeniu przez Klienta,

b) przelew bankowy, przelew elektroniczny, karta płatnicza w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep. Realizacja zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności (co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia), lub też niezwłocznie po przyznaniu Klientowi kredytu kupieckiego,

c) w przypadku przelewu bankowego niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sklepu (co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia),

d) płatność w systemie ratalnym - realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast po akceptacji wniosku ratalnego przez instytucję kredytującą zakup towaru oraz pozytywnej weryfikacji zamówienia przez Sklep.

2.Sklep zastrzega sobie prawo do wyłączenia formy płatności "płatność przy odbiorze" Klientowi, który nie odbierze zrealizowanego poprzednio zamówienia płatnego przy odbiorze, bez względu na formę dostawy. Przywrócenie formy dokonania zapłaty "płatność przy odbiorze" dla danego Klienta następuje po złożeniu i odebraniu kolejnego zamówienia opłaconego w inny sposób niż "przy odbiorze".

3.Faktura VAT może być dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty e-mail, chyba, że Klient wyraźnie zaznaczy, że faktura VAT powinna być dostarczona w formie tradycyjnej.

Reklamacje

1.Wszystkie towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i posiadają gwarancję jakości producenta oraz wymagane przez polskie prawo atesty. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy (towary) wolne od wad.

2.Sklep jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Wobec klienta który nabywa towar z związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Sklep odpowiada na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

3.Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres info@ergopoint.pl (prosimy podać imię, nazwisko, adres, numer zamówienia, opis wady lub skorzystać z formularza reklamacji dostępnego tutaj) lub telefonicznie na numer telefonu: 327206996. Jeśli zakupiony towar ma wady prosimy o informację mailową oraz przesłanie wadliwego towaru na adres Sklepu lub serwisu producenta towaru – zależnie od wybranej przez klienta formy reklamacji. Sklep nie przyjmuje jednak żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Do reklamowanej przesyłki można dołączyć fakturę lub dowód zapłaty (lub inny dowód zakupu) wraz z opisem wad towaru.

4.Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Sklep poinformuje Klienta o przyczynach dłuższego terminu rozpatrzenia reklamacji oraz kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

5.Sklep nie jest producentem towarów. Sklep informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie.

6.W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru), Klient ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Od umowy kupujący nie może jednak odstąpić, jeśli niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. W razie odstąpienia przez Klienta od umowy Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary – według wyboru Klienta. Gdy reklamacja zostaje uznana i wiąże się to z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep. Zgodnie z prawem Klient może złożyć reklamację w ciągu 2 lat od daty zakupu.

Prawo odstąpienia od umowy

1.Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa (ustawa o prawach konsumentów z 30 maja 2014 r. art. 27) – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (za wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 tej ustawy), składając stosowne oświadczenie o zwrocie, w terminie 14 dni (termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru) i wysyłając je na adres: GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon, z siedzibą w Ustroniu (kod pocztowy: 43-450) przy ul. Brody 79 lub też pisząc na adres e-mail: info@ergopoint.pl. W naszym sklepie termin odstąpienia od umowy to 30 dni.

1.1.Aby odstąpić od umowy zawartej na odległość Konsument może wykorzystać wzór odstąpienia od umowy dostępny tutaj: Wzór odstąpienia od umowy

1.2.Sklep niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy / w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

2.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
  • w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  • zawartej w drodze aukcji publicznej;
  • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

3.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy (np. w wyniku korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy). Razem z towarem zaleca się przesłanie dowodu zakupu / zapłaty lub innego dowodu nabycia towaru w Sklepie.

4.Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi - koszt odesłania towaru przy jego zwrocie ponosi konsument / przedsiębiorstwo. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość, sprawia iż umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot należności na rzecz Klienta nastąpi na zasadach określonych poniżej.

5.Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać zabezpieczony i opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.

6.Koszt opakowania towaru ponosi Klient.

7.Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.

Zwrot należności Klientom. Nadpłaty

1.W każdym przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta na konto Sklepu, zwrot ten następuje niezwłocznie nie później niż w ciągu 10 dni roboczych.

1.1.Zwrot dla Konsumenta obejmuje wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 ustawy o prawach konsumenta.

2.Sklep realizuje zwrot zapłaty przy użyciu takiej samej metody płatności, której użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

2.1.Sklep może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do momentu otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania (w zależności od wcześniejszego zdarzenia).

3.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli Klient, pomimo wezwania przesłanego na jego adres e-mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy nie przekaże Sklepowi wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.

Gwarancja / rękojmia

1.Produkty mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas / zakres udzielenia gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach Sklepu lub też w zakładce Gwarancja (stopka strony internetowej Sklepu). W druku gwarancji wystawionej przez gwaranta opisane są szczegółowe warunki realizacji gwarancji. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów (adresy tychże znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów).

1.1.Sklep wydaje Klientowi wraz z rzeczą sprzedaną oświadczenie gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku (dokument gwarancyjny), które otrzymał od Gwaranta. Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki Gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne obejmuje informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności nazwę i adres Gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady, a także stwierdzenie, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

2.Sklep odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.

3.Sklep ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego (i kolejnych) za wady (rękojmia). Sklep odpowiada z tytułu rękojmi za wady jedynie w przypadku stwierdzenia wady przed upływem dwóch lat od wydania towaru Klientowi (art. 568 § 1 Kodeksu cywilnego).

4.Reklamacje z tytułu rękojmi można złożyć w formie elektronicznej (na adres e-mail info@ergopoint.pl) lub w formie pisemnej na adres Sklepu podany w nagłówku Regulaminu, na koszt Sklepu (najtańsza metoda dostawy).

5.Jeżeli wada fizyczna w przypadku umowy z Konsumentem, została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, to przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.

6.Konsument, jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta dokona wymiany wadliwej rzeczy na wolną od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie stosuje się, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sklep albo Sklep nie wymienił produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunął.

6.1.Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

6.2.Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

6.3.Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

6.4.Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

6.5.Koszt wymiany lub naprawy ponosi Sklep.

7.Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, ma obowiązek na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sklepowi w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sklep Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

8.Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:

a) oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, b) oświadczenia o odstąpieniu od umowy, c) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, d) żądania usunięcia wady, w przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

9.Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od chwili wydania rzeczy Konsumentowi (jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku).

10.Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi (jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi).

11.Sklep nie wymaga od Kupującego złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.

Dane osobowe

1.Składając zamówienie w Sklepie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie GRUPA SILESIA A. Bałon oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep.

2.Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

3.Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

4.W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody dane osobowe będą przetwarzane przez Sklep w celu informowania Klienta o nowych towarach, promocjach i usługach dostępnych w Sklepie.

5.Sklep szanuje prywatność Klientów, którzy mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia.

6.Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności/cookies, która znajduje się pod adresem: dla Sklepu ErgoPoint.pl https://ergopoint.pl/content/11-polityka-prywatnoscicookies, dla Sklepu ComfortPoint.pl https://comfortpoint.pl/artykuly/11-polityka-prywatnoscicookies, dla Sklepu 4kidsPoint.pl https://4kidspoint.pl/content/11-polityka-prywatnoscicookies, dla sklepu Durable.cieszyn.pl https://durable.cieszyn.pl/content/11-polityka-prywatnoscicookies, dla sklepu ErgoSafe.pl http://ergosafe.pl/content/11-polityka-prywatnoscicookies

Postanowienia końcowe.

1.Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a GRUPA SILESIA Aleksandra Bałon.

2.Wszystkie nazwy, opisy oraz znaki handlowe użyte w tekście są znakami zastrzeżonymi dla ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celu identyfikacji produktów. Zabrania się kopiowania zdjęć i opisów produktów. Opisy produktów oraz zdjęcia (te nie pobrane z zasobów producentów) są własnością autora - właściciela sklepu.

3.Regulamin określa zasady zakupów w sklepie ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl, Durable.cieszyn.pl, ErgoSafe.pl. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie, o czym Klient jest informowany w trakcie składania zamówienia.

4.Towary prezentowane na stronach www Sklepu internetowego nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacja o towarach zamieszczona na stronach www nie oznacza, że towary są dostępne w magazynie Sklepu lub u jego dostawców.

5.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

6.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.

7.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta Klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do konta.

8.Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy. Kupujący będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Katowicach. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

9.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014r. oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176, z późn. zm. ) oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 z 2000r., poz.271 z późn. zm.

10.Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2016 r.i dotyczy umów zawieranych nie wcześniej niż od tej daty.

11.Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.ergopoint.pl, www.comfortpoint.pl, www.4kidspoint.pl, www.durable.cieszyn.pl, www.ergosafe.pl. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.


© 2012-2017 GRUPA SILESIA ErgoPoint.pl, ComfortPoint.pl, 4kidsPoint.pl. All Rights Reserved.